torsdag 2 september 2010

Snart skördetid

Det må vara en simpel rädisa, men för mig är det stort! Vi flyttade ju in väldigt sent på odlingssäsongen och jag har därför bara hunnit så ett fåtal saker, däribland rädisor. Detta blir det första jag skördar ur min egen trädgård (om man bortser från plommon, men deras tillväxt har ju inte jag haft något med att göra...) och det känns fantastiskt! Ger en försmak av hur det kommer att bli till nästa sommar när jag planerar att ha landen fulla med godsaker :-)

2 kommentarer:

  1. Vad härligt och spännande med en helt ny trädgård att börja jobba med:) Tur du bor i Skåne så odlingssäsongen är lite längre än här uppe i norr, där det bara fattas att snön ska börja singla ner snart! Hoppas du får ett underbart trädgårdsår:) Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Grattis till huset i Skåneland! Ska bli spännande att följa dina odlingsprojekt - lycka till! önskar en Skåning i Hallandsexil

    SvaraRadera